طبيعتا كمپينهاي روابط عمومي به هر شكلي كه پياده شوند اهميت زيادي دارند. يكي از دلايلي كه باعث اهميت زياد رپورتاژ آگهي ميشود، فراگير بودن اين روش است كه ميتوانيد متن را در طيف وسيعي از رسانههاي آفلاين و آنلاين منتشر كنيد.
البته رپورتاژ خبري يا رپورتاژ آگهي مزاياي زيادي دارد كه در ادامه به برخي از مهمترين مزاياي آن اشاره ميكنيم:
با توجه به فراگير بودن و جامعيت رپورتاژ آگهي كه در بالا به آن اشاره كرديم، شما ميتوانيد كانالهاي توزيع محتواي زيادي را چون سايتهاي پربازديد و پرمخاطب، شبكههاي اجتماعي، رسانههاي مكتوب و… انتخاب كنيد تا بتوانيد طيف وسيعي از مخاطبان را هدف قرار دهيد. بنابراين انتشار رپورتاژ آگهي شانس ديده شدن برند و محصولات شما را چندين برابر ميكند و يكي از كاركردهاي اصلي رپورتاژ برندسازي و آگاهي از برند است.
مناسب براي همه
يكي ديگر از مزاياي مهم رپورتاژ آگهي است كه همه كسب و كارها، چه كوچك و چه بزرگ ميتوانند با اهداف مختلف از اين روش استفاده كنند. فرقي نميكند كسب و كار شما يك نمونه B2B يا B2C باشد، مهم اين است كه با انتشار يك رپورتاژ آگهي قدرتمند ميتوانيد حرف خود را به گوش مخاطبان زيادي برسانيد.
برندسازي و افزايش اعتبار برند
همان طور كه پيشتر اشاره كرديم يكي از مهمترين مزاياي انتشار رپورتاژ در كانالهاي پرمخاطب توزيع محتوا اين است كه آگاهي از برند شما بيشتر ميشود. ضمن اينكه تداوم انتشار رپورتاژ ميتواند به افزايش اعتبار برند شما كمك كند.
هزينه مناسب
رپورتاژ خبري نسبت به برخي از روشهاي ديگر هزينه مناسبتري دارد و حتي اگر رپورتاژ آنقدر قوي و جذاب باشد كه بتواند مخاطبان بيشتري جذب كند، بسياري از كانالهاي توزيع محتوا آن را منتشر خواهند كرد. شما با يك هزينه معقول ميتوانيد پيام خود را به گوش مخاطبان هدفتان برسانيد، نرخ تبديل و وضعيت سئوي سايت را بهبود بخشيد.
بهبود سئو
انتشار رپورتاژ آگهي يكي از بهترين و موثرترين روشها در گرفتن بك لينك و بهبود سئو خارجي سايت است. علت اصلي اين مسئله اينجاست كه وقتي رپورتاژ خود را در يك سايت پرمخاطب منتشر ميكنيد و روي كلمات كليدي موردنظرتان لينك ميدهيد، ميتوانيد از يك سايت معتبر لينك فالو (Follow) داشته باشيد. ضمن اينكه متن رپورتاژ شما در نتايج گوگل رتبه خوبي خواهد داشت.